Powiększanie piersi

Powiększanie piersi polega na wprowadzeniu wkładek piersiowych pod gruczoł piersiowy lub pod mięsień piersiowy większy. U osób szczupłych, umiejscowienie implantu pod mięśniem, poprawia kształt piersi bez nadmiernego wypełnienia górnej części piersi. Wkładki wypełnione są silikonem o konsystencji żelu, mają kształt anatomiczny lub okrągły, są różnej wielkości, produkowane przez kilku producentów: najczęściej stosowane są implanty firm – Mentor, McGhan, Nagor. Nacięcia dokonuje się w bruździe podpiersiowej lub okołootoczkowo. Cięcie w bruździe podpiersiowej pozwala na zachowanie możliwości karmienia piersią. Dobór wielkości i rodzaju implantów zależy od wspólnej decyzji lekarza i pacjentki. Jest ona uwarunkowana przede wszystkim budową ciała, stanem i wielkością własnych piersi, zrozumieniem ograniczeń i możliwości powikłań po powiększeniu, planowanym długotrwałym, jak najlepszym efektem operacji.

Szczegóły zabiegu

• Czas trwania operacji: 1-2 godziny.
  • Znieczulenie: Ogólne.
  • Pobyt w klinice: 1-2 dni.
  • Trwałość efektu końcowego: Protezy mogą wymagać usunięcia lub wymiany jeśli ulegną uszkodzeniu lub na życzenie pacjenta w celu zmiany wielkości piersi lub poprawy kształtu po kilku latach.

Efekty uboczne

• Czasowe odczucie bólu,
  • Opuchlizna,
  • Zmiany we wrażliwości brodawki sutkowej.
  • Zwiększona wrażliwość piersi na dotyk przez kilka tygodni.

Możliwe powikłania

• Formowanie się blizny wokół protezy, które może spowodować napięcie i twardość piersi.
  • Krwawienie.
  • Infekcja.
  • Zwiększenie lub zmniejszenie wrażliwości brodawki sutkowej oraz skóry (rzadko trwałe).
  • Uszkodzenie protezy

Rekonwalescencja

• Powrót do pracy: kilka dni.
  • Ból przy kontakcie z piersiami: 3-4 tygodnie.
  • Dojrzewanie blizn: kilka miesięcy do roku.
  • Wymagany jest specjalny biustonosz pooperacyjny lub biustonosz sportowy.

Galeria zdjęć

Przed i po

W przypadku pytań prosimy o kontakt